Povlen II deo - Čorba od livadskog zelja

(Povlen I)(Povlen II)(Povlen III)

A vrag nam nije dao mira da na Povlen ne odemo opet i da šetamo tim zelenim livadama (o kojima smo maštali kada nas je sačekao sneg), da obiđemo još neke "stvarčice" koje nismo mogli od snega a i vala toliko toga obići u danu, koliko smo hteli, malo je nemoguće...

Mene zaista oduševljava ta priroda, te raštrkane kućice i ljudi koji žive u potpuno drugom "univerzumu" od ovog gradskog... Pravi pravcati Hobiti... Zaista se vidi taj spoj sa prirodom, to prostranstvo, zelenilo, čistota, divljina...Prelepo.

Od Valjeva smo vozili putem koji vodi do manastira Ćelije i Lelić i onda tako tim puteljkom do mesta Mravinci gde smo ostavili kola i gde je avantura krenula. Doduše mesta koja ću vam danas pominjati mogli ste obići i ako dođete iz pravca Debelog Brda, pa idete do planinarskog doma i onda u obilazak vrhova (Mali, Veliki, Srednji Povlen), Ploče, vodopadi... Mi smo doduše hteli da obiđemo par mesta koja su bliža sa ove strane (o tome u sledećem postu) a i da malo istražimo i ovu stranu planine jer smo sa one išli prošli put.

I pošto smo vrhove obišli po snegu ovog puta pažnju smo obratili na Ploče (mesto koje je zaista jako specifično u odnosu na okolinu i baš simpatično i lepo) i na po neki vodopad... Dobro kada su vodopadi u pitanju baš i nismo našli šta smo tražili ali nebitno... Bilo je lepo i zanimljivo... I taj procvetali sremuš od koga se cela šuma belela... nešto nedoživljeno do sada, potpuno čarobno...

Recept koji sam odabrala da prati ovaj post je čorbica od zelja karakteristična za taj kraj. Prvo mi se učinila "siromašna" a onda malo kada sam razmislila baš priliči nekom takvom terenu... malo slaninice, jaja, kajmaka i zelja... Vrlo logično... A čorbica je fina i okrepljujuća posebno kad joj dodate malo limuna pri serviranju ;)

Potrebno je:

so, biber
limunov sok

Način pripreme:
Zelje sam očistila od središnjeg, zadebljanog, dela, dobro oprala (u par voda) i iseckala na rezance.

U šerpu sam stavila oko 1,5 l vode, dodala slaninicu seckanu na kockice a kada je voda provrila i zelje. Kuvala sam sve zajedno oko 20 minuta.

Posle tog vremena u mali tiganj sam stavila malo maslinovog ulja, dodala sitno seckan beli luk a kada je zamirisao i brašno, malo sam ga propržila a onda stalno mešajući dodala u čorbicu. Kuvala sam još par minuta pa sklonila s vatre i dodala jaje umućeno sa kajmakom.

Po potrebi sam posolila i pobiberila, poklopila i ostavila 5 minuta a onda servirala sa po kojom kriškom limuna.

Napomena: Šerpice sa fotografija su Metalac posuđe i možete ih potražiti u njihovoj on-line prodavnici ili nekom od mnogobrojnih prodajnih objekata...

5 comments:

Tanja Leković said...

Kakva divna priroda!

Petra Kranjica said...

Divno!

KuvaricaGR said...

Previse slika,volim ovu serpicu.

Anonymous said...

Fotke koje osvajaju, oduzimaju dah, ali bukvalno i nikad previše.