Durmitor - Savin kuk - Jagnjeći but (bez koske) u marinadi od dimljene paprike

Sve manje me leti privlači more a sve više planine... Više gotovo da ne maštam o velikom plavetnilu već su mi pred očima samo stene, oblaci, pašnjaci... Dobro maštam o maslinjaku i kristalno čistom, bistrom moru bez ljudi, samo MI i priroda ali ipak su mi omljene letnje cipele gojzerice ;), tašnica ranac (još malo pa veći od mene) i... pentranje, znojenje, crkavanje i UŽIVANJE, približavanje SEBI, SUŠTINI, PRIRODI...

Savin kuk (2313m) je vrh Durmitora koji gotovo svako može popeti, doduše zavisi sa koje strane jer neki putevi nimalo nisu naivni, čak šta više... Ako nemate kondicije da idete pešice od podnožja (gde kreću žičare) do vrha (kao mi) onda možete da se uspenjete jednom i drugom žičarom do par stotina metara ispod i onda "prošetate" do vrha... Pogled je božanstven na sve strane jer se vidi gotovo ceo masiv, vidi se Crno jezero a i Vražje... Ma prelepo...

A tu blizu vrha se nalazi i izvor vode (na 2212m), Savine vode, koja je zaista božanstvena, živa voda, ledena, okrepljujuća... I baš na današnji dan običaj je da se penje Savin kuk i uzima Savina voda... i zato baš danas malo sličica Durmitora od pre dvadesetak dana... Bio je tako cvetan, mirisan, osunčan... savršen... oporavljao je i dušu i telo... Durmitor je čudo!

Potrebno je:

50 ml maslinovog ulja
malo sveže mlevenog bibera

i još:
250 g mixa salata (matovilac, rukola, radić...)
500 g žute, okrugle boranije

1 kašičica moxa začina za gril
malo himalajske soli

Način pripreme:
Meso sam odvojila od koske, natrljala sa svih strana marinadom (promešala sam sve sastojke), urolala, vezala kanapom i stavila u plastičnu kesu pa u frižider preko noći (a može da stoji i 24h).

Sat vremena pred pripremu meso sam izvadila iz frižidera i iz marinade (da poprimi sobnu temperaturu). Krompiriće sam očistila, prelila ostatkom marinade od mesa, prelila sa još malo maslinovog ulja, posolila i stavila u rernu da se peku na 220 stepeni na 30 minuta.

Meso sam posolila, na naglo propržila sa svih strana (na malo maslinovog ulja) pa stavila u rernu (na krompir) na 220 stepeni na 45 minuta. Posle tog vremena Izvadila sam meso iz rerne, prekrila alu folijom i ostavila da odstoji 15-ak minuta a krompiriće zapekla da porumene.

U međuvremenu sam očistila i skuvala boraniju i grašak i začinila maslinovim uljem i himalajskom solju.
Na tanjire za serviranje s jedne strane sam stavila boraniju i grašak a sa druge strane mix salata i na to tanko sečene parčiće mesa te po koji krmpirić. Meso sam na kraju dodatno malo posula ljutom, dimljenom, paprikom i prelila pripremljenim sosom (napravila sam ga tako što sam pomešala sve sastojke koji idu u sos).

4 comments:

Marija said...

Zaista deluje fantasticno! I recept i slike, a ponajvise sreca koja izbija iz citavog posta. Divno :)

Laka kuharica said...

Divna priroda, divna hrana! Ja uvijek uživam kada odem u Liku, u mamin kraj. Čovjek bi se najeo i napio onog zraka! A tek vode! Zato te sasvim razumijem da voliš planine. Ipak, jednako obožavam morski zrak, miris čempresa i zvuk mora.

Anonymous said...

Stvarno bozanstveno. Dajes mi inspiraciju za iducu godinu, ali mislim da je za nas cak i ta najlaganija setnja mision impossible. U svakom slucaju, odusevljena sam svime u ovom postu (price, fotke, recept).

prekratakdan said...

Volim planine, ali sam ipak ljeti za more. Divne slike predivne prirode!