Fish and Chips

Neka jela su posebnija od drugih, zbog osećaja, uspomena, rituala, doživljaja... Ovo je jedno vrlo lepo, specifično i ritualno jelo... Počev od dana u kome smo pecali (i upecali) ovu štuku... preko trenutka kada i kako smo je jeli...
Trenuci koji svakako bivaju urezani u sećanje... :)

Štuka je bila zaista fantastična, mekana i sočna i ni malo masna (iako pržena u dubokom ulju). U testu ovog tipa (tempura) možete pržiti i druge vrste riba, povrće... šta već... Fora je samo da testo bude što hladnije a ulje što toplije... i hrskavost je tu ali ne i masnoća... Ma prefino.
Što se krompirića tiče namučih se a nisam dobila što sam htela pa mislim da je bolje iseckati ih na prutiće, politi sa malo maslinovog ulja, posoliti i ispeći u rerni... ali sve jedno u receptu ću navesti ono što sam radila.

Potrebno je:

jedna veća štuka ili fileti ribe po želji

oko 250 ml ledenog piva
oštro brašno
kockice leda
morska so

1-1,5 kg krompira
ulje za prženje

za sos:
gusti jogurt (ili posni majonez ako vam treba posna varijanta)
malo sitno seckanog mladog crnog luka
malo peršun lista
limun

Način pripreme:
Štuku sam dobro oprala, očistila od krljušti a onda isekla stomak, očistila unutrašnjost i odstranila škrge pa je opet dobro-dobro oprala i prosušila. Zatim sam je sa obe strane zasekla na svakih 5 mm razmaka (kao ovde) pa isekla parčiće širine 2-3 prsta. Dobro sam je nalimunisala, nasolila i ostavila malo na stranu a onda dobro obrisala i uvaljala u brašno.

Konzervu piva sam stavila u friz na pola sata a onda u činiju za mešanje stavila pola konzerve piva i dodavala malo po malo brašna... odokativno dok nisam dobila testo gušće nego za palačinke. Da i posolila sam ga. Odložila sam testo u frižider na 10 minuta, dok se ulje nije zagrejalo, a onda izvadila, dodala par kockica leda (koje će smesu držati hladnom a i malo razrediti) i sad uzimala sam po dva parčeta ribe, umakala u testo a onda spuštala u vrelo ulje i pržila dok fino nije porumenela sa obe strane (po par minuta). Ribu sam izvadila na kuhinjski papir da malo odmori.

Što se krompira tiče ja sam ga isekla na štapiće, stavila u ledenu vodu, držala par sati, isprala, prosušila, pržila 3-4 minuta na nižoj temperaturi ulja, izvadila na papir da se prohlade, vratila na višu temperaturu ulja da porumene i opet izvadila na papir da se ocede, posolila i... očekivala fin i hrskav pomfrit ali... nisam ga dobila... Bili su fini krompirići ali lakše i zdravije bi bilo da sam ih stavila u rernu da se ispeku... ali dobro... Sve u svemu bilo je jako fino.

Da, sos... Za sos sam pomešala gusti jogurt, sitno seckan luk i so a sve sam servirala sa još po kojom kriškom limuna i kriglicom piva.

7 comments:

sashkonela said...

Naocigled svakodnevni recept, ali opet pun dobrih saveta - za secenje, hrskavo przenje... Hvala ti!

Ana @ Prstohvat soli said...

Juce smo se bajsevima muvali uz Dunav i bas kazem V. kako mi se jede przena riba :) Prepisujem ovaj poh.

Nevena said...

Stvarno obožavam fish and chips i uvek mi je za to bitno da je riba sveža. A kreće sezona, moj tata ima brodić i talandaru. Biće sveže ribe i fish and chips po tvom receptu :D

Petra Kranjica said...

Apsolutno se slažem, neka jela bez obzira n ajednostavnost su posebnija od drugih. Krasno izgleda.

Branka - byB said...

Baš je lijepo kada samom jelu prethode i doživljaji oko nabavke namirnice a kod vas je to bilo pecanje, tada je sve skupa nekako potpunije. Meni odlično izgleda ovaj fish and chips, bez obzira na male problemčiće sa krompirićima vjerujem da je sve skupa bilo fino i ukusno !

Unknown said...

imam jedno pitanje, ako može. ZAšto ste vadili škrge ako se glave tako i tako odreže i baci?

JA U KUHINJI... said...

Unknown: Instiktivno jer ribu uvek čistim na taj način a i ako ćete sačuvati glavu za neku čorbu poželjno je...